Obchodné podmienky
Internetového obchodu www.nacenovac.sk
- Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov
- Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi BEDES Reality s.r.o., so sídlom B. Björnsona 141/30, 971 01 Prievidza, IČO: 52 068 463, DIČ: 2120878419, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka číslo: 37381/R (ďalej tiež ako “Predávajúci¨) a každou osobou, ktorá je objednávateľom služieb, ponúkaných Predávajúcim v Internetovom obchode Predávajúceho.
- Kontakt na predávajúceho je: email: bernath@bedes.sk, telefónne číslo: 0911 934 454
- Predávajúci je súčasne prevádzkovateľom elektronického systému prostredníctvom ktorého prevádzkuje internetový obchod na doméne s názvom www.nacenovac.sk (ďalej aj “Internetový obchod“).
- Poskytovateľom služieb ponúkaných v Internetovom obchode je Predávajúci.
- Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom Internetového obchodu Predávajúceho, a ktorá obdržala emailové oznámenie o prijatí objednávky.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
- Službami sa rozumejú služby, ktoré Predávajúci ponúka prostredníctvom Internetového obchodu a má zverejnené v ponuke na Internetovom obchode. Ide o službu stanovenia trhovej hodnoty nehnuteľnosti určenej kupujúcim. Predávajúci poskytuje tiež služby v zmysle § 206 zákona č. 160/2015 Z.z . Civilný sporový poriadok. Predávajúci prehlasuje, že nie je znalcom v zmysle zákona č. 382/2004 Z. z., že neposkytuje znaleckú činnosť v zmysle uvedeného zákona č. 382/2004 Z. z. a že službou ani výsledkom služby nie je znalecký posudok v zmysle zákona č. 382/2004 Z. z.
- Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Trenčíne pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59
911 01 Trenčín
tel. č. 032/640 01 09
fax č. 032/640 01 08
- V prípade akýchkoľvek sťažností, alebo podnetov, tie Kupujúci môže adresovať aj priamo Predávajúcemu, pričom odporúčame Kupujúcim, aby na zasielanie sťažností a podnetov predávajúcemu využili emailovú adresu predávajúceho: bernath@bedes.sk Akákoľvek sťažnosť bude posúdená a vybavená do 10 pracovných dní v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pričom o jej vybavení informujeme spotrebiteľa rovnakou formou, akou spotrebiteľ sťažnosť, alebo podnet Predávajúcemu doručil.
- Objednávka služieb – uzatvorenie zmluvy o poskytnutí služieb
- Návrhom na uzatvorenie zmluvy o poskytnutí služieb (ďalej tiež ako „zmluva“) zo strany kupujúceho, je objednávka služieb realizovaná prostredníctvom elektronického objednávkového formulára v Internetovom obchode Predávajúceho.
- K akceptácii objednávky služieb zo strany Predávajúceho, a teda k uzatvoreniu zmluvy, dochádza na základe elektronického potvrdenia o prijatí objednávky zo strany predávajúceho, ktoré bude zaslané kupujúcemu na emailovú adresu uvedenú kupujúcim v objednávke služieb.
- Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho.
- Zmluva môže zaniknúť aj dohodou zmluvných strán alebo odstúpením od nej.
III. Cena za služby a platobné podmienky
- Cena služieb objednávaných prostredníctvom Internetového obchodu (ďalej len „cena za služby“) je uvedená samostatne pre každú službu a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim. Uvedená cena služby je konečná a nebudú k nej účtované žiadne ďalšie poplatky, dane ani iné náklady.
- Základným platidlom je mena euro.
- Cena za služby sa považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na účet Predávajúceho.
- Odoslaním objednávky Kupujúci uvedené ceny akceptuje. V cene za služby sú zahrnuté náklady na balné a dopravné, ako aj akékoľvek iné náklady súvisiace s dodaním výsledku služieb. Žiadne takéto náklady nebudú kupujúcemu účtované nad rámec ceny za služby uvedenej v internetovom obchode predávajúceho.
- Spôsoby platby
- Za služby v Internetovom obchode Predávajúceho môžete platiť online platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány.
- Platba za služby nie je Predávajúcim spoplatnená.
- Daňový doklad bude kupujúcemu bude doručený na emailovú adresu uvedenú v objednávku do 48 hodín odo dňa pripísania peňažných prostriedkov na účet predávajúceho.
- Poskytnutie služieb
- Predávajúci poskytne službu do 48 hodín od úhrady ceny za službu a poskytnutia všetkých dokumentov a informácií potrebných pre poskytnutie služby.
- Dokumenty a informácie potrebné pre poskytnutie služby budú predávajúcim oznámené kupujúcimi emailom na emailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke.
- Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu služby v objednanom rozsahu a včas, spolu s daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke.
- Poskytnutie služieb je uskutočnené odoslaním výsledku služieb (stanovenie trhovej hodnoty nehnuteľnosti), ktoré si kupujúci objednal. Odoslanie sa uskutoční, v závislosti od voľby kupujúceho, jedným z nasledovných spôsobov:
- a) Predávajúci odošle kupujúcemu výsledok objednaných služieb v tlačenej podobe na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke. Ak kupujúci neuvedie adresu na doručenie výsledku služieb, zašle výsledok služieb na adresu bydliska alebo sídla kupujúceho.
- b) Predávajúci odošle kupujúcemu výsledok objednaných služieb elektronicky vo formáte .pdf na emailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke služieb.
- Výsledok služieb (stanovenie trhovej hodnoty nehnuteľnosti) bude obsahovať označenie nehnuteľnosti (podľa údajov poskytnutých kupujúcim), list vlastníctva aktuálny ku dňu vyhotovenia, trhovú hodnotu nehnuteľnosti a dátum ku ktorému bola trhová hodnota nehnuteľnosti stanovená.
- Predávajúci vyhlasuje, že nie je znalcom v zmysle zákona č. 382/2004 Z. z., že neposkytuje znaleckú činnosť v zmysle uvedeného zákona č. 382/2004 Z. z. a že službou ani výsledkom služby nie je znalecký posudok v zmysle zákona č. 382/2004 Z. z.
- Trhová hodnota nehnuteľnosti bude vychádzať z údajov poskytnutých predávajúcemu zo strany kupujúceho. Predávajúci nezodpovedá za žiadne vady poskytnutej služby v dôsledku nesprávnych alebo neúplných informácií poskytnutých mu kupujúcim.
- Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu
- Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.
- Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, odstúpenie od zmluvy oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty Predávajúcemu, alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu predávajúceho, ktorá je: BEDES Reality s.r.o., so sídlom B. Björnsona 141/30, 971 01 Prievidza.
- Odstúpenie od zmluvy možno u predávajúceho uplatniť v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napr. e-mail). Uplatnenie odstúpenia od zmluvy je možné uskutočniť aj prostredníctvom Formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je sprístupnený na webovej stránke predávajúceho. Spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj ústne a to najmä jednoznačne formulovaným vyhlásením spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Odporúčame spotrebiteľovi aby v odstúpení od zmluvy uviedol dátum objednania služieb, službu, od ktorej odstupuje odstupuje, meno a priezvisko, adresu predávajúceho a číslo účtu, na ktorý mu budú vrátené všetky platby, ktoré poskytol predávajúcemu z odstupujúcej zmluvy (v opačnom prípade predávajúci vráti spotrebiteľovi platbu za službu rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe).
- Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia.
- Môžete využiť formulár odstúpenia od kúpnej zmluvy. Uvedený formulár je voľne prístupný k nahliadnutiu aj stiahnutiu na internetovej stránke predávajúceho.
- Predávajúci vráti zaplatené plnenie za služby do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy.
- Vzhľadom k charakteru poskytovanej služby, nevzniknú spotrebiteľovi v prípade odstúpenia od zmluvy žiadne osobitné náklady (ako by tomu bolo napríklad v prípade vrátenia tovaru).
- Predávajúci informuje kupujúceho, že odoslaním objednávky služieb a úhradou ceny za služby, vyjadruje kupujúci súhlas so začatím poskytovania služby pred uplynutím 14-dňovej lehoty na odstúpenie od zmluvy v 14-dňovej lehote podľa tohto článku a § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z. z. Predávajúci zároveň informuje kupujúceho, že udelením súhlasu podľa predchádzajúcej vety a úplným poskytnutím služby zo strany Predávajúceho kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy v 14-dňovej lehote podľa tohto článku a § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z. z.
VII. Alternatívne riešenie sporov
- V prípade, že kupujúci, ktorý je spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/; kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
VIII. Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením v Internetovom obchode Predávajúceho. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 102/2014 Z. z.o ochrane spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytnutí služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku, ktorý je sprístupnený v Internetovom obchode predávajúceho.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením v Internetovom obchode predávajúceho dňa ……………………..